Reisrecht

Of u nu reisagent of touroperator bent: alle reisondernemingen hebben te maken met een woud aan regels. Nederlandse én Europese, zoals de Richtlijn Pakketreizen, wet op de reisovereenkomst, DBC-Verordening, Code Reisaanbiedingen en ANVR Reis- en Boekingsvoorwaarden. Om er maar een paar te noemen. Om deze complexe regelgeving het hoofd te bieden, werken onze advocaten Reisrecht - waar nodig - in multidisciplinaire teams samen.

Het team Reisrecht is niet alleen gespecialiseerd in de specifieke regelgeving in de reisbranche, maar biedt - als een van de weinige advocatenkantoren in het land - op de reisbranche gerichte (proces-)ervaring. Daardoor kunnen wij uw organisatie optimaal ondersteunen bij conflicten. Zonder dat het u meer kost dan noodzakelijk. Mogelijk adviseren wij u zelfs een zaak in een vroegtijdig stadium te schikken om een lange en kostbare procedure te voorkomen.

U kunt bij ons team Reisrecht terecht voor juridisch advies, tijdelijke ondersteuning of procesvoering over alle reisrecht-gerelateerde kwesties.

 

Neem contact op met

Mr. N.A. (Nick) de Leeuw

Sectiehoofd team Reisrecht

070-7900134

Actueel

18 september 2018 | Actueel

Cabin crew, take your seats

Over de vraag of de Nederlandse rechter bevoegd is en welk recht van toepassing is op een arbeidsovereenkomst van een Poolse werkneemster met de Ierse prijsvechter Ryanair, heeft onlangs de Nederlandse rechter uitspraak gedaan.

Lees meer

“Wij zitten dicht bij het vuur en volgen de ontwikkelingen in de reisbranche op de voet. Een must omdat we vanuit La Gro ook nauw betrokken zijn bij de totstandkoming van de nieuwe wet- en regelgeving in de branche. ”

Nick de Leeuw, Sectiehoofd team Reisrecht
Onze advocaten

Waarvoor kunt u bij ons terecht?

1
Veranderende regelgeving
- Wat betekent de nieuwe Richtlijn Pakketreizen voor mijn bedrijf?
- Moet ik aanvullende reisvoorwaarden opstellen?
- Ben ik reisagent en word ik in 2018 touroperator of handelaar in reisarrangementen?
2
Klachten over uitgevoerde reizen
- Hoe voorkom ik een langdurige en kostbare procedure?
- Hoe houd ik de schade voor mijn bedrijf zo beperkt mogelijk?
3
Procederen
- Welke kans van slagen heeft deze claim?
- Hoe moet ik omgaan met kritiek van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) op mijn prijsaanduidingen?